EuroNCAP: Αυξάνοντας την ασφάλεια των πεζών

Ο EuroNCAP, ο ανεξάρτητος οργανισμός ασφάλειας, θα ενσωματώσει στην αξιολόγησή του, τα συστήματα αυτόνομης ανίχνευσης πεζών. Με τη δημοτικότητα αυτών των συστημάτων να μεγαλώνει, κρίνεται αναγκαία πλέον η αξιολόγησή τους για το κατά πόσο μπορούν να ανιχνεύσουν και να προλάβουν την πρόσκρουση με πεζούς.

Αυτή η δοκιμή θα περιλαμβάνει τρία σενάρια, εξομοιώνοντας την κίνηση ενός ενήλικα πεζού που διασχίζει τον δρόμο βαδίζοντας ή τρέχοντας, αλλά και αυτό ενός παιδιού που βγαίνει πίσω από ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο.

Για να πάρουν καλή βαθμολογία τα αυτοκίνητα με το αυτόνομα συστήματα θα πρέπει να αποφύγουν τη σύγκρουση με τα ανδρείκελα με ταχύτητα μέχρι 40 km/ h. Ανάμεσα στα 40 και 60 km/ h θα πρέπει τα αυτοκίνητα να μειώσουν την ταχύτητα σύγκρουσης κάτω από τα 40 km/ h και σε ταχύτητα που δεν προκαλούνται ανεπανόρθωτες βλάβες στον άνθρωπο.

Τα περισσότερα ατυχήματα αυτής της μορφής γίνονται από στιγμιαία απόσπαση της προσοχής του οδηγού ή αδυναμία να φρενάρει έγκαιρα. Με τα αυτόνομα συστήματα ανίχνευσης πεζών, αναμένεται να περιοριστούν σημαντικά τα ατυχήματα αυτού του είδους, που καταλήγουν σε θάνατο ή σοβαρές αναπηρίες