Υπολογισμός της απόστασης ασφαλείας

Πάντα πρέπει να οδηγούμε με μια ταχύτητα που θα μας επιτρέπει να σταματήσουμε έγκαιρα σε μια απόσταση ελεύθερη μπροστά μας. Γι’ αυτό θα πρέπει να αφήνουμε αρκετή απόσταση από τον μπροστινό μας, ώστε, εάν φρενάρει απότομα, να μπορέσουμε να σταματήσουμε.

Όσο αυξάνει η ταχύτητά του οχήματος, μεγαλώνει και η τελική απόσταση ακινητοποίησής του (stopping distance), η οποία είναι ίση με το άθροισμα της απόστασης που θα διανύσει το όχημα έως ότου ξεκινήσει να αντιδρά (φρενάρει) ο οδηγός (thinking distance) και της απόστασης που θα διανύσει το όχημα φρενάροντας (breaking distance). Έτσι, για παράδειγμα βλέπουμε ότι ένας οδηγός κινούμενος με 112 χλμ./ ώρα, θα διανύσει περίπου 21 μέτρα έως ότου αρχίσει να αντιδρά (φρενάρει) σε έναν κίνδυνο, και άλλα 75 μέτρα φρενάροντας, κάνοντας την τελική απόσταση ακινητοποίησης να φτάσει τα 96 μέτρα!

Συμβουλές για καλύτερο υπολογισμό της απόστασης ασφαλείας

  • Χρησιμοποιούμε νοητά ένα σταθερό σημείο από το οποίο θα περάσει το προπορευόμενο όχημα (για παράδειγμα κάποια πινακίδα ή κάποιο στύλο φωτισμού) και μετρήστε δύο δευτερόλεπτα (λέγοντας από μέσα σας 1001, 1002). Θα πρέπει να περνάμε και εμείς αυτό το σταθερό σημείο εκείνη τη στιγμή. Σε περίπτωση βροχής, θα πρέπει να αφήνουμε διάστημα τεσσάρων δευτερολέπτων, ενώ σε περίπτωση παγετού ακόμη περισσότερο.
  • Επισήμανση: τα μεγάλα οχήματα (φορτηγά) καθώς και οι μοτοσικλέτες, χρειάζονται περισσότερη απόσταση για να ακινητοποιηθούν, οπότε θα πρέπει να αφήνουμε διάστημα τεσσάρων δευτερολέπτων.