Υγραεριοκίνηση: Ευκαιρίες και παγίδες‏

Τα συστήματα LPG μπορούν με μια κίνηση να μειώσουν το κόστος κίνησης και να κάνουν την οδήγηση ξέγνοιαστη όπως προ μνημονίων.Διαβάστε ποιές παγίδες να αποφύγετε για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.

Πως δηλώνουμε τη μετατροπή;

Το πρώτο βήμα είναι η μετάβαση στο ΚΤΕΟ, μαζί με τα πιστοποιητικά εγκατάστασης και συμμόρφωσης για τον αρχικό έλεγχο της σωστής τοποθέτησης και ταυτοποίηση των στοιχείων του τεχνικού με τη λίστα του υπουργείου. Κατόπιν, είτε εσείς είτε ο εγκαταστάτης έναντι αμοιβής πηγαίνει με το πιστοποιητικό στο υπουργείο, όπου αναγράφεται πλέον στην άδεια και το υγραέριο ως καύσιμο κίνησης.
 
Και αν αδειάσει το ντεπόζιτο;
Εξαρτάται για ποιό ντεπόζιτο μιλάμε. Σε περίπτωση που μείνετε από LPG, κανένα πρόβλημα. Ο εγκέφαλος θα γυρίσει αυτόματα σε βενζίνη και θα συνεχίσετε την πορεία σας σα να μη τρέχει τίποτα. Στο δε γέμισμα, το σύστημα θα φροντίσει ώστε να μην ξεπεράσετε το 80% της χωρητικότητας για λόγους ασφαλείας.
Εκεί που όντως χρειάζεται προσοχή είναι στο να μη μείνετε από αμόλυβδη. Πέρα από τα προβλήματα που θα δημιουργούνταν ούτως ή άλλως σε καταλύτες κλπ, θα έχετε πρόβλημα και με την εκκίνηση του κινητήρα, καθώς τα σύγχρονα συστήματα LPG εκκινούν με συμβατικό καύσιμο για καλύτερη λίπανση των κινούμενων μερών μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας.
Τι γίνεται με τα σέρβις;
Η συχνότητα σέρβις του αυτοκινήτου δεν αλλάζει, απλά προστίθεται ένα χαμηλού κόστος σέρβις για το LPG. Διαφέρει ανάλογα την εγκατάσταση και το μοντέλο, αλλά τυπικά κοστίζει 20-60 ευρώ κάθε 10-20.000 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει αλλαγή φίλτρων και έλεγχο σωληνώσεων και καυσαερίων. Εκτός αυτών υπολογίστε ότι ο πνεύμονας, οι σωληνώσεις και το ντεπόζιτο πιθανώς να χρειαστούν αλλαγή μετά από 10 χρόνια χρήσης – ανάλογα με τα αποτελέσματα του τακτικού ελέγχου.
Τι γίνεται με τις εγγυήσεις;
Εδώ δυστυχώς τα πράγματα είναι ελαφρώς μπλεγμένα. Κάθε εγκαταστάτης που σέβεται το όνομά του προσφέρει εγγύηση για το κιτ άπαξ και ακολουθείτε τα σέρβις του, αλλά δε συμβαίνει υποχρεωτικά το ίδιο και με την εγγύηση της αντιπροσωπείας. Κατά περίπτωση, που διαφέρει από εταιρεία σε εταιρεία, η τοποθέτηση συστήματος υγραεριοκίνησης θα βγάλει εκτός εγγύησης διάφορα μέρη του αυτοκινήτου, από τις βαλβίδες και το σύστημα καύσης έως τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα εντόσθια του κινητήρα. Εδώ μόνο η ερώτηση στην αντιπροσωπεία για το συγκεκριμένο μοντέλο θα σας δώσει πλήρη απάντηση.
Για την περίπτωση που δε θέλετε να αποχωριστείτε την εγγύησή σας, η λύση έρχεται, φυσικά, από τις ίδιες τις αντιπροσωπείες. Εκτός από κάποια μοντέλα που είναι αποκλειστικά LPG, εταιρείες όπως η Toyota, η Skoda, η VW κλπ διαθέτουν δικά τους, ΅επίσημαΆ κιτ που δεν επηρεάζουν την εργοστασιακή εγγύηση, αλλά κοστίζουν προβλεπόμενα κάτι παραπάνω.
Τι γίνεται με το ΚΤΕΟ;
Πέρα από τον αρχικό έλεγχο της εγκατάστασης, οι υπόλοιπες επισκέψεις στο ΚΤΕΟ ακολουθούν κάθε δύο έτη. Πέρα των τυπικών δικαιολογητικών θα χρειαστεί να έχετε μαζί σας την πρωτότυπη απόδειξη παροχής υπηρεσιών του εγκαταστάτη, καθώς και βεβαίωση ελέγχου του συστήματος υγραερίου από εξουσιοδοτημένο κέντρο. Η τελευταία έχει ισχύ 30 ημερών και κοστίζει από 20 έως 40 ευρώ.