Συμβουλές και ιδέες για την ασφάλεια των ελαστικών σας

Αν νομίζετε ότι η μηχανή είναι το σημαντικότερο τμήμα του αυτοκινήτου σας, κάνετε λάθος!

Για να μπορεί ένα αυτοκίνητο να είναι ασφαλές και ολοκληρωμένο πρέπει να διαθέτει τα κατάλληλα και ενδεδειγμένα για αυτό ελαστικά.

Είναι τα μοναδικά τμήματα του οχήματος που έχουν επαφή με την άσφαλτο, με αποτέλεσμα να καθορίζουν την ολίσθηση, την πρόσφυση, την επιτάχυνση, την στροφή.

Για να είστε σίγουροι ότι θα φτάσετε με ασφάλεια στο προορισμό σας, δίνονται συμβουλές και ιδέες για την καλύτερη ασφάλεια ελαστικών σας!

Να αλλάξω τα μπροστινά ή τα πίσω ελαστικά;

Όλοι γνωρίζουμε, ότι μπορεί οι τροχοί να μην αποτελούν ένα από τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, παρόλα αυτά η αλλαγή τους μπορεί να κοστίσει πολλά περισσότερα χρήματα ακόμα και από μία σοβαρή ζημιά στην μηχανή.

Αν αναρωτιέστε ποιες είναι οι θέσεις (μπροστινές ή πίσω) που πρέπει να πάρουν τα καινούργια ελαστικά, η απάντηση δεν είναι και τόσο προφανής. Η λογική θα έλεγε το μπροστινά ελαστικά, τα οποία φαινομενικά ελέγχουν την πρόσφυση και συνδέονται με τις εντολές που δίνει το τιμόνι πιο άμεσα.

Και όμως, οι πίσω ρόδες έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα και αξία απ’ όσο νομίζουμε γιατί δεν συνδέονται άμεσα με το τιμόνι, με αποτέλεσμα η εκτίμηση του οδηγού στο όριο πρόσφυσης να είναι δύσκολη. Το αποτέλεσμα είναι το ΙΧ να φτάνει σε επικίνδυνη πρόσφυση με τις πιθανότητες για ένα τετ-α-κέ να αυξάνονται ραγδαίως.

Αλλάζοντας τα πίσω ελαστικά λοιπόν, αποφεύγετε:

  1. Υπερστροφή κλίσης από ένα απότομο φρενάρισμα
  2. Απώλεια ελέγχου σε βρεγμένο κράσπεδο
  3. Κλατάρισμα στον πίσω άξονα

Πότε θα καταλάβω ότι «παλιώνουν» τα ελαστικά μου;

Tο πρώτο κριτήριο που έρχεται να επιβεβαιώσει τα φθαρμένα ελαστικά, είναι το πέρασμα του χρόνου. Με την πάροδό τους, η επίδοση και η παρεχόμενη ασφάλεια μειώνεται, με αποτέλεσμα η αλλαγή τους να είναι μονόδρομος.

Μείζονες λόγοι που «φωνάζουν» για αλλαγή

  1. Το τρύπημα στην επιφάνεια των τροχών, είναι ισχυρή ένδειξη ότι δεν μπορεί να επισκευαστεί, παρά μόνο να αντικατασταθεί.
  2. Όταν το ύψος του σκαλίσματός τους υπερβαίνει το νόμιμο όριο των 1 mm, στα βασικά αυλάκια του πέλματος.
  3. Παραμόρφωση, φθορές και στάμπες στην επιφάνεια των ελαστικών, μπορεί να επιφέρουν πρόβλημα στην ζυγοστάθμιση.

Τον Χειμώνα είναι απαραίτητο να τροποποιώ τα ελαστικά μου;

H χειμωνιάτικη γόμα στα ελαστικά, μπορεί να απαιτεί σαφώς μεγαλύτερο budget, όμως το αξίζει!

Η ιδιότητά της να παραμένει μαλακή ακόμα και κάτω από τους 7ο C δεν επιτρέπει στο όχημα να γλιστράει και κρατάει σε υψηλά επίπεδα την ασφάλεια στην πρόσφυση.

Στους χιονισμένους δρόμους, τα χειμωνιάτικα ελαστικά έχουν την ιδιότητα να μειώνουν την απόσταση φρεναρίσματος στην μίση, χάρη στην ειδική χάραξή τους.

Συμβουλές:

  • Να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας 2 φορές τον μήνα
  • Να είστε προσεκτικοί σε δρόμους με εμπόδια (λακκούβες κ.τ.λ.)
  • Να αποφεύγετε την υπερφόρτωση του οχήματός σας