Οδηγώντας scooter στην πόλη

Όμορφο στιλ, χαμηλή κατανάλωση, καλή προστασία από τον αέρα και διακριτικός θόρυβος αποτελούν μερικά μόνο από τα προτερήματα των δημοφιλών scooter. Μια ιδιαίτερα δημοφιλής κατηγορία, για γρήγορη μετακίνηση εντός των πόλεων.
Στην πλειονότητά τους δεν ζητάνε πολλά από τον αναβάτη και καθώς δεν έχουν συμπλέκτη και ταχύτητες, είναι αρκετά πιο εύκολα στην οδήγηση συγκριτικά με μια μοτοσικλέτα.
Όπως κάθε μοτοσικλέτα, όμως, έτσι και τα scooter έχουν τις ιδιαιτερότητές τους, με τις οποίες ο αναβάτης θα πρέπει να συμβιβαστεί, αλλάζοντας τον τρόπο οδήγησής του.
Ας δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές σχετικές με τα scooter και την οδήγησή τους στην πόλη, που σίγουρα θα κάνουν τη ζωή όλων μας πιο εύκολη.

1. Φοράμε κράνος. Το να οδηγούμε scooter σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να φοράμε προστατευτικό κράνος. Αν και τα ανοιχτά, τύπου jet, είναι σαφώς πιο άνετα, προτιμάμε ένα full face για την καλύτερη προστασία σας.

2. Στο πεζοδρόμιο. Όταν κατεβαίνουμε από πεζοδρόμια, έχουμε το νου μας να μην βρει η “κοιλιά” του scooter στο πεζοδρόμιο. Υπάρχει περίπτωση να κάνουμε ζημιά, αν ο κινητήρας είναι εκτεθειμένος.

3. Ρόδες. Τα scooter που έχουν μικρές ρόδες δεν είναι κατασκευασμένα να αντεπεξέρχονται σε λακκούβες και μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Προσπαθήστε να τις αποφεύγετε.

4. Προσοχή στις στροφές. Όσα scooter έχουν στενό πέλμα στα ελαστικά τους, δεν αρέσκονται σε γενναίες κλίσεις στις στροφές. Είμαστε συγκρατημένοι και προσεκτικοί. Αντιθέτως, όσα scooter έχουν χαμηλό προφίλ και φαρδύ πέλμα, είναι ικανά να στρίψουν “τιμόνια κάτω” σαν μοτοσικλέτα.

5. Δεν είναι φορτηγά. Τα περισσότερα scooter έχουν αποθηκευτικούς χώρους, άλλα περισσότερους και άλλα λιγότερους. Δεν το παρακάνουμε με το φόρτωμα γιατί επηρεάζεται αρνητικά η συμπεριφορά τους.

6. Δεν χρειάζεται πανικός! Κάποια scooter τελευταίας τεχνολογίας, όπως π.χ. το Honda SH, έχουν συνδυασμένο ABS στο σύστημα πέδησης. Κάποια άλλα όμως δεν διαθέτουν και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην επιβράδυνση, καθώς το κακό οδόστρωμα στη χώρα μας δεν ευνοεί φρεναρίσματα πανικού.

7. Επιτάχυνουμε με ασφάλεια. Λόγω φυγοκεντρικού άξονα, στο άνοιγμα του γκαζιού τα scooter επιταχύνουν απότομα. Προσοχή, λοιπόν, όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι, καθώς υπάρχει περίπτωση να σπινάρει ο πίσω τροχός.

8. Κλείνουμε με προσοχή. Για τον ίδιο λόγο (φυγοκεντρικός άξονας), στο κλείσιμο του γκαζιού δεν υπάρχει φρενάρισμα από το μοτέρ και απαιτείται μια κάποια εξοικείωση από μέρους μας.

9. Που είναι το φρένο; Ενώ στις μοτοσικλέτες το πίσω φρένο βρίσκεται στο δεξί πόδι, στα scooter βρίσκεται στην αριστερή μανέτα, εκεί δηλαδή που υπάρχει ο συμπλέκτης στις μοτοσικλέτες… Προσοχή λοιπόν στα χειριστήρια,, γιατί μπορεί εύκολα να μπερδευτούμε.