Κούραση στην οδήγηση

Σημαντικός λόγος πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων αποτελεί αδιαμφισβήτητα η κούραση κατα την οδήγηση.Πρόκειται για ένα στοιχείο, που συχνά δεν το αξιολογούμε όπως πρέπει, κάτι που αποτελεί λάθος, αφού η απώλεια της προσοχής του οδηγού, για τον οποιοδήποτε λόγο, μπορεί να αποβεί μοιραία.
Ποια είναι τα συμπτώματα από την κούραση και την υπνηλία;
O καθένας από εμάς γνωρίζει φυσικά καλύτερα τον εαυτό του, αλλά υπάρχουν διάφορα συμπτώματα κόπωσης, που είναι, σύμφωνα με τους ειδικούς, άκρως επικίνδυνα.
• Tα επαναλαμβανόμενα χασμουρητά. Φυσικά όταν χασμουριόμαστε, σημαίνει πως νυστάζουμε, αλλά όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, τα πολλαπλά και επαναλαμβανόμενα χασμουρητά πρέπει πραγματικά να μας ανησυχούν.
• Πόνοι σε πλάτη, αυχένα, χέρια ή και πόδια. Οι πόνοι σε διάφορα μέρη του σώματος μειώνουν την ταχύτητα των κινήσεών μας, ενώ απασχολούν ένα σημαντικό κομμάτι της σκέψης μας. Γι αυτό, καλό είναι να μην οδηγούμε, όταν νιώσουμε έντονους πόνους οπουδήποτε.
• Το βράδυ, τα φώτα σαν να πολλαπλασιάζονται.Όταν οδηγούμε νυχτερινή ώρα και νομίζουμε πως τα φώτα του δρόμου αλλά και των αυτοκινήτων που κινούνται αντίθετα, είναι πολύ έντονα ή φαίνονται σαν να είναι περισσότερα από την πραγματικότητα, πρέπει να σταματήσουμε αμέσως το αυτοκίνητό μας. Η ορατότητά μας το βράδυ είναι ούτως ή άλλως περιορισμένη, πόσο μάλλον όταν μας έχει καταβάλλει και η κούραση.
Και τι πρέπει να κάνω για να μην έχω πρόβλημα;
Όπως είναι λογικό, πριν ξεκινήσουμε κάποια διαδρομή, πρέπει -ειδικά αν είναι βράδυ- να είμαστε ξεκούραστοι. Είναι αρκετά σημαντικό να γνωρίζουμε με ακρίβεια την πορεία που θα ακολουθήσουμε αλλά και το μέσο χρόνο της διαδρομής, ώστε να υπολογίσουμε αν μπορούμε να τα καταφέρουμε. Ανεξάρτητα από αυτά, το Υπουργείο Συγκοινωνιών προτείνει να κάνουμε στάσεις 15 λεπτών ανά δύο ώρες, ώστε να περπατάμε λίγο και να κυκλοφορεί το αίμα στο σώμα μας, αλλά να ξεκουράζονται και τα μάτια. Τέλος, καλοί “βοηθοί” είναι η μουσική, πάντα όμως σε μέτρια ένταση, αλλά και ο εισερχόμενος από τα παράθυρα αέρας, που σε ένα βαθμό θα μας συνεφέρει, ενώ αρνητικά λειτουργεί το κάπνισμα, το πολύ φαγητό και φυσικά το αλκοόλ.