Η Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα

Tην τελευταία δεκαετία, η Ελλάδα καταλαμβάνει σταθερά μία από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη των 27.

Το οικονομικό και κοινωνικό κόστος των νεκρών, τραυματιών και υλικών ζημιών των καταγεγραμμένων οδικών ατυχημάτων με παθόντες στην Ελλάδα ξεπερνάει τα 3 δις € ετησίως.

Ενδεχομένως τριπλασιάζεται εάν υπολογιστεί ο πραγματικός αριθμός των παθόντων αλλά και τα ατυχήματα με υλικές ζημιές μόνο.

deiktes (1)
Σημαντική μείωση των οδικών ατυχημάτων και των παθόντων σε αυτά κατά την τελευταία δεκαπενταετία:

• υπερδιπλασιασμός κυκλοφορούντων οχημάτων
• συνεπαγόμενες αλλαγές στα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας και της κυκλοφοριακής παιδείας των οδηγών
• μερική κινητοποίηση της Πολιτείας
• αναβάθμιση κατά την τελευταία δεκαετία του κύριου οδικού δικτύου της χώρας σε αυτοκινητόδρομους
• εξέλιξη της τεχνολογίας των οχημάτων
• εισαγωγή του νέου ΚΟΚ το 2007
• οικονομική κρίση και
• συνεπαγόμενη αλλαγή στα χαρακτηριστικά κυκλοφορίας και συμπεριφοράς των οδηγών

Kρίσιμοι παράγοντες πρόκλησης οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα (κατά σειρά σημασίας):

• οδήγηση με υψηλές ταχύτητες
• υψηλά ποσοστά κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών
• χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους, ιδίως στους συνεπιβάτες
• ανοργάνωτη – απροστάτευτη κυκλοφορία ευάλωτων χρηστών της οδού
• οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και με χρήση κινητού τηλεφώνου
• γενικευμένη επιθετική οδήγηση