Εξοπλισμός ασφάλειας

Πότε ένα αυτοκίνητο θεωρείται ασφαλές; Τι είναι απαραίτητο να περιλαμβάνει ο εξοπλισμός ασφαλείας του αυτοκινήτου που θες να αγοράσεις; Τη δεκαετία του ’90, το ABS και ο αερόσακος οδηγού θεωρούνταν πολυτέλεια ακόμη και σε ακριβά μοντέλα. Σήμερα, ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για να είναι ασφαλές πρέπει να έχει στάνταρ τουλάχιστον:

  • ABS
  • αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς (στο πλαϊνό τμήμα των εμπρός καθισμάτων για προστασία στις πλευρικές συγκρούσεις) και οροφής (προστασία του κεφαλιού στις πλευρικές συγκρούσεις)
  • σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESC)
  • σύστημα ενίσχυσης της δύναμης πέδησης σε φρεναρίσματα πανικού (Brake Assist)
  • σύστημα κατανομής της δύναμης πέδησης (EBD)

 

Στα αυτοκίνητα πόλης, 2 αερόσακοι, ABS, EBD και Brake Assist είναι το minimum επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας*, ενώ στα μεγαλύτερα υπάρχουν διαθέσιμα και άλλα, σύγχρονα συστήματα όπως:

  • υπόδειξη μη ηθελημένης αλλαγής λωρίδας
  • αυτόματο cruise control (ACC) που κρατά σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο
  • αυτόματα συστήματα φρεναρίσματος σε ενδεχόμενη σύγκρουση
  • ειδικές οθόνες και κάμερες που υποδεικνύουν εμπόδια και πεζούς στο δρόμο τη νύχτα
  • συστήματα που μόλις αντιληφθούν πως μια σύγκρουση είναι αναπόφευκτη προετοιμάζουν όλα τα στοιχεία ασφαλείας, κ.α.
  • ενεργά προσκέφαλα που προστατεύουν τον αυχένα από τραυματισμό

 

* Ενεργητική ασφάλεια είναι η ικανότητα ενός αυτοκινήτου να βοηθά τον οδηγό στην αποφυγή ενός ατυχήματος με στοιχεία όπως τα δυνατά φρένα, το καλό κράτημα ή τα ηλεκτρονικά συστήματα (π.χ. το ABS και το ESC). Παθητική ασφάλεια είναι η συνολική προστασία που προσφέρει ένα αυτοκίνητο στυς επιβάτες του σε μια σύγκρουση.