Άγνωστοι κίνδυνοι : οι σήραγγες (τούνελ)

Η Ελλάδα έχει αποκτήσει ξαφνικά έναν μεγάλο αριθμό σηράγγων, χωρίς ο Έλληνας οδηγός να έχει συνειδητοποιήσει τους κινδύνους και να έχει αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις.

Χαρακτηριστικό δείγμα: την ημέρα μόνο το 30-40% των οδηγών ανάβει τα μεσαία φώτα («φώτα διασταύρωσης», νέα ορολογία). Κάποιοι ανάβουν τα μικρά φώτα που στην προκειμένη περίπτωση είναι τελείως άχρηστα.

Τα φώτα, την ημέρα, στη σήραγγα είναι όχι για να βλέπουμε να οδηγούμε αλλά να μας βλέπουν και να βλέπουμε τους άλλους.

Ατύχημα σε σήραγγα περικλείει πολλαπλάσια επικινδυνότητα, συχνά με σοβαρές συνέπειες, όπως έχει δείξει η μέχρι σήμερα διεθνής εμπειρία.

Προτάσεις οδηγικής συμπεριφοράς σε σήραγγες

Οπωσδήποτε τήρηση του προβλεπομένου ορίου ταχύτητας

Σε δρόμους μονής κατεύθυνσης ανά λωρίδα, ποτέ προσπέρασμα (έστω και εάν δεν υπάρχει απαγορευτικό, σπάνιο πάντως)

Όχι αλλαγή λωρίδας έστω και αν ο προπορευόμενος οδηγεί αργά

Το λιγότερο 30 μέτρα απόσταση από το προπορευόμενο όχημα

Αφαίρεση των γυαλιών ηλίου, με την είσοδό μας στη σήραγγα

Αναμμένα τα μεσαία φώτα

Εφόσον κατά την είσοδό σας στη σήραγγα υπάρχει μνεία ειδικής ραδιοφωνικής συχνότητας, συντονίστε το ραδιόφωνό σας, διότι σε αυτή θα ανακοινώνονται (εκτός από τα μεγάφωνα) οδηγίες σε περίπτωση ατυχήματος

Λίγο ανοιχτό το παράθυρο για να ακούγονται οι οδηγίες της διοίκησης της σήραγγας, από τα μεγάφωνα

Προσοχή στα αποθέματα βενζίνης.

Το να παραμείνει κανείς σταθμευμένος σε σήραγγα είναι άκρως επικίνδυνο